Ierland, land van mijn hart




Ierland, het land van mijn hart


Heel vaak heb ik dit land al gezien in mijn dromen,
en vroeg ik mezelf af of ik er ooit echt zou komen.
Want op de boot over zee dat is niks voor mij,
en de gedachte aan vliegen maakte mij ook niet blij.

Toch hakte ik de knoop door want het verlangen was veel te groot.
We boekten en pakten in 2013 het vliegtuig en niet de boot.
Het viel allemaal reuze mee, dat vliegen over land en over zee.
Na een korte vlucht was ik eindelijk in het land van mijn dromen.

Het bijzondere land van kliffen, ruïnes en kastelen.
Bergen,meren, aardige mensen en ongerepte natuur,
De oceaan, het strand, de pubs en spirituele plekken.
De Connemara, De Burren, we zijn er allemaal geweest.

Ik heb nu ik thuis ben alweer heimwee.
Maar ik nam Ierland in mijn hart mee.

©Maria2013


Reacties