Weemoed



Weemoed

Soms zak ik even weg
in een poel van verdriet
In weemoed en herinnering
Om dat wat ik niet meer kan
dat wat nu niet meer is
En ik al jaren heel erg mis.

Woorden zijn overbodig
ik besteed mijn energie
aan datgene wat ik wel kan
dat is namelijk heel erg veel.
Maar toch is er soms die pijn
van iets heel graag willen
maar dat niet meer zo kan zijn
  
Onze dochter kan het heel erg mooi
Het komt haar als juf ook goed van pas.
Ik geniet als ik haar hoor spelen en zingen
Het brengt mij even terug naar hoe het was.
Ik leef in het NU en blijf niet hangen in het verleden
maar wat zou ik nog graag zelf een gitaar
in mijn handen willen houden
en de snaren willen bespelen

Ik weet al 25 jaar dat het niet meer gaat
Met één goede hand kom je op een gitaar niet ver
En het is ok, ben het na al die jaren
wel gewend maar soms.....
soms zak ik toch even weg
in die poel van verdriet
Want dat wat ik héél graag wil
dat kan ik niet :o(

( Maar ach, that's life en er zijn ergere dingen.....)

©Maria



Reacties