Mijn eilandje





Mijn eilandje


Ergens heel ver weg
ligt een eiland met een bos
Alleen ik weet waar het ligt
Het bestaat alleen in mijn gedachten
Af en toe ga ik er eventjes op vakantie
Soms lang, maar meestal kort
Ik heb dat dan even nodig.....
gewoon even weg

Door bloemenweides
en tussen de bomen in het bos
loop ik dan te dwalen
met blote voeten op de aarde
Met mijn tenen over het mos
pootje badend in
een stromend beekje
Of poedelen in het meer

In het bos op mijn denkbeeldig eiland
Daar wandel ik graag in het rond
helemaal alleen, maar o zo fijn.
Denkend aan niets,
even niets aan mijn hoofd.
Luisterend naar de geluiden van de natuur
De wereld draait door maar
ik ben er even niet

Er is alleen maar rust , ik voel me hier thuis
De zon omarmt me met haar warme stralen
's nachts fonkelen de sterren
En dans ik in het maanlicht
Wat is het toch fijn om soms
even in gedachten
helemaal weg te zijn.

©Maria


Reacties